Prudnik24

„Śledzimy bieżące trendy”

„Śledzimy bieżące trendy”
Październik 08
15:17 2017

Mówi się o nim, że wykreował nową jakość TVP3 Opole. Zwiększająca się oglądalność, nowi fani na portalach społecznościowych i pomysły na oryginalne formaty – to fakty ostatnich miesięcy. Z dyrektorem TVP3 Opole Mateuszem Magdziarzem, fanem opolskiego sportu, a zwłaszcza piłki nożnej, udało nam się porozmawiać podczas prezentacji jesiennej ramówki stacji, która miała miejsce w opolskim „Solarsie”. Redakcja „Gazety Prudnik24” znalazła się tam jako jedna z niewielu lokalnych gazet na specjalne zaproszenie szefa TVP3 Opole.

Z Mateuszem Magdziarzem rozmawia: Maciej Dobrzański

Podczas gali zapowiedziałeś wiele nowości w jesiennej ramówce TVP3 Opole. Czego zatem możemy oczekiwać?

Półtora roku temu zdecydowałem o tym, że tak, jak każda szanująca się telewizja przedstawia swoją ofertę programową, tak również TVP Opole musi zacząć to robić w przemyślany sposób. Wtedy przygotowaliśmy wieczór promujący naszą ramówkę. Promujemy ją na wiosnę i na jesień, obecna impreza jest trzecią, którą postanowiliśmy zrobić. Tym razem mamy okazję zaprezentować rekordową ilość pozycji w naszej ofercie programowej. Zbiegło się to w czasie z faktem, że dostajemy do zagospodarowania więcej pasma regionalnego – po raz pierwszy od dwunastu lat TVP3 Opole będzie nadawać o godzinę dłużej w ciągu tygodnia roboczego. Dodatkowo wchodzimy jeszcze w pasmo popołudniowe o godz. 16:30 z fleszowym serwisem informacyjnym. To duże wyzwanie, ale i okazja, ażeby startować z nowymi formatami.

Była mowa o trzech autorskich formatach, które będą mogli oglądać widzowie.

Zgadza się. Wśród nich znajduje się pierwszy w historii TVP w ogóle serial dokumentalny dedykowany specyficznej dziedzinie, jaką jest transport ponadnormatywny. To serial „Ponadnormatywni”, którego w nowym sezonie zaplanowaliśmy osiem odsłon. Do tego dochodzi autorski format publicystyczny „Z brzytwą na gardle”, w którym gospodyni tego programu będzie rozmawiać ze swoimi gośćmi, a tłem rozmowy będzie usługa fryzjerska zwana barberingiem. Do tego dojdzie bardzo dziś potrzebny format lifestylowy dedykowany zdrowemu stylowi życia – ćwiczeniom i zagłębianiu się w feet tejemnice (uśmiech). Autorka to osoba bardzo zaangażowana w dziedzinę jaką jest zdrowe żywienie. Umożliwiamy jej spełnianie się w swojej dziedzinie. Piękne jest to, że na przestrzeni tego półtora roku ta telewizja stworzyła już kilka osobowości telewizyjnych. Te lokalne ośrodki Telewizji Polskiej są bardzo blisko ludzi i w tym drzemie ich ogromny potencjał. Jest się tak dobrym, jak twój ostatni mecz, więc aż się boję, co będzie wiosną (śmiech), ale na pewno będziemy chcieli dalej podejmować wyzwania, które mieszczą się nie tylko w tej zaprogramowanej ramówce.

Domyślam się, że może chodzić o sport? (uśmiech)

Dokładnie. Mam na myśli transmisje i retransmisje koncertów i właśnie spotkań sportowych – meczów piłkarskich i piłki ręcznej. Mamy ambitny plan pozyskania subwencji na pierwszą ligę od Telewizji Polsat. To są otwarte rozdziały, ale jest to na szansa, ponieważ jest kadra, która chce się tego razem ze mną podjąć.

Jak powstają te pomysły? Czy to się dzieje na zasadzie pewnej „burzy mózgów”, czy raczej działacie pod kątem zaplanowanej skrupulatnie strategii?

Śledzimy bieżące trendy, patrzymy, co się dzieje na rynku medialnym i w regionie. Idąc za przykładem – wiedzieliśmy, że Opolszczyzna jest zagłębiem transportu normatywnego, a firmy ulokowane na terenie województwa prowadzą działalność w całym kraju, a nawet w Europie, a nikt do tej pory nie opowiedział ich historii. I to są nasze bodźce. Wszystko pozostałe, to bardzo ciężka praca organiczna zespołu producenckiego. To kilka miesięcy przygotowań.

Podejrzewam zatem, że rozmowy o ramówce zimowej już trwają?

Są pomysły. Jednym z nich jest wprowadzenie od marca mocnego formatu gospodarczego. Myślimy mocno o otwarciu pierwszej zamiejscowej filii ośrodka TVP3 Opole. W ofercie informacyjnej moglibyśmy mocniej postawić na miasta powiatowe jak np. Brzeg czy Nysa. Ulokowanie tam redakcji podniesie odbiór społeczny naszej telewizji. Przyszły rok to też melodia przejścia na jakość HD całego naszego ośrodka. Mówimy tu zatem o krokach milowych w działaniu naszej redakcji.

Wspominałeś o dużym skoku liczby osób zarówno oglądających telewizję, jak i śledzących ją na Facebooku. Co przełożyło się na te wyniki?

Wyniki naszej oglądalności stanowią jeden z najwyższych wzrostów pasma regionalnego w całej Polsce, zanotowaliśmy drugi co do wielkości wzrost oglądalności głównego serwisu wiadomości. „Kurier Opolski” był oglądany średnio przez 27,5 tysiąca osób od marca do końca maja tego roku. Myślę, że za tym wzrostem idzie kwestia unormowania sytuacji w sieciach kablowych, gdzie jeszcze do niedawna na Opolszczyźnie TVP3 Opole było nieobecne. Trzeba było roku ciężkiej pracy administracyjnej, aby ten sygnał przywrócić. Dziś we wszystkich sieciach kablowych na terenie Opolszczyzny nasza telewizja jest obecna. Ważne było też dotarcie do tych obszarów województwa, które w kontekście  tzw. opieki informacyjnej były zaniedbane. W mediach społecznościowych już ponad 30 tysięcy osób śledzi nasze główne okno społecznościowe, jakim jest fanpage na Facebooku. W lipcu wygenerowało to ponad milionowy zasięg, jeśli chodzi o odbiorców naszych treści. Te liczby do dziś do mnie do końca nie docierają.

Dziękuję za rozmowę i życzę powodzenia.

About Author

Maciej Dobrzański

Maciej Dobrzański

Related Articles

Brak komentarzy

Write a Comment

Gazeta Prudnik24 – numer 119

Reklama

Reklama

Reklama

Facebook

Komentarze

Niby dobre miejsce na taka inwestycje ale z drugiej strony co to za centrum przesiadkowe...

Prudnik podobnie jak wszystkie miasta cierpi na brak parkingów, ale pierwszy raz słyszę aby parkingi...

KOLEJNA GŁUPOTA !!!!...

oli

Prudnik...minimalizm życiowy...