Prudnik24

Głubczyce: na dworzec PKP wróci życie

Głubczyce: na dworzec PKP wróci życie
23 listopada
17:36 2018

Projekt realizowany przez warszawską spółkę UAVAV

ma na celu uruchomienie kompleksu handlowo – usługowego

STACJA GŁUBCZYCE, dla mieszkańców Głubczyc i regionu

w tym pobliskich (5km) Czech.

 

Całość inwestycji obejmuje restaurację zabytkowego dworca

PKP w Głubczycach oraz wybudowanie nowoczesnego, korespondującego

z nim architektonicznie i funkcjonalnie budynku

biurowo-usługowego na tej samej działce, znajdującej się w odległości

jednego kilometra od centrum miasta.

Inwestycja wspierana jest faktem uruchamiania w tym miejscu

przez władze miasta i powiatu CENTRUM PRZESIADKOWEGO.

Dworzec PKP, na który po latach wracają pociągi, przebudowywany

i rozbudowywany przez władze samorządowe Dworzec

Autobusowy, oraz stworzenie w sąsiedztwie infrastruktury parkingowej

PARK & RIDE zbiegnie się z generalnym remontem

i przebudową budynku byłego dworca PKP Głubczyce oraz budowie

nowego, trzykondygnacyjnego budynku od strony zachodniej

dawnego dworca, stanowiącego projekt centrum handlowo-biurowo-użytkowego

STACJA GŁUBCZYCE.

 

Oba budynki zostaną wyposażone w ruchome schody oraz windy, a ich

wnętrza zaaranżowane tak, by najlepiej służyć swojemu handlowo

– usługowemu przeznaczeniu.

 

Na parterze dawnego dworca po latach pojawi się

znów m.in. kasa biletowa PKP, a część nowego budynku

będzie wynajęta przez władze powiatu głubczyckiego

na biura. Zamiar uruchomienia kompleksu

handlowo – usługowego jest efektem przekonania inwestora

o łączeniu przez klientów zakupów z rozrywką,

a w tym miejscu dodatkowo z podróżami.

W świetle nowych przepisów o ograniczeniu i wreszcie

zakazie handlu w niedzielę, koncept STACJA

GŁUBCZYCE kierowany jest do mieszkańców okolic,

w tym Czech oraz podróżnych korzystających

z Centrum Przesiadkowego. Realizowany

przez Powiat Głubczycki projekt uwzględnia budowę

w bezpośrednim sąsiedztwie dworca PKP dużego

parkingu, mającego pomóc zrealizować zasadę

„Park & Ride”, wywodzącą się z idei przekierowywania

transportu samochodowego podróżnych pracujących

w większych miastach do środków komunikacji

publicznej. Na istniejące na dworcu tory, powracają

pociągi, a Dworzec Autobusowy tętni życiem

niezmiennie od lat. Wszystko to sprawi, że kompleks stanie się kluczowym

elementem węzła komunikacyjnym regionu. Prace budowlane mają kosztować ponad  5 mln. zł.

 Na podst. konceptu opr. Jan Wac

 

Gazeta Prudnik24 – numer 181

Reklama

Reklamy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebook