Czytelnicy: co z rejestracjami w PCM?
Zadzwonił do nas czytelnik, z zapytaniem, dlaczego rejestracja poradni kardiologicznej została przeniesiona z małego budynku, w którym mieści się poradnia, do budynku głównego. O odpowiedź poprosiliśmy dyrekcję Prudnickiego Centrum Medycznego.
Pan Krystian był niezadowolony z działań administracji PCM dotyczących przeniesienia rejestracji poradni kardiologicznej (oraz innych poradni mieszczących się tym samym budynku) do głównego budynku szpitala. Tym samym – według czytelnika – trzeba przejść do rejestracji odległość ok. 200-250 m, co jest problemem dla wielu pacjentów.
– Mówimy o osobach często w podeszłym wieku, z poważnymi schorzeniami. Dlaczego muszą one teraz znosić niewygody i dodatkowo udawać się za każdym razem do rejestracji w budynku głównym? Również lekarz, kiedy potrzebuje coś z rejestracji, musi dzwonić i czekać na dostarczenie dokumentów przez pielęgniarki – to wydłuża wizytę. Moim zdaniem taka sytuacja jest ze szkodą dla pacjentów – powiedział nam czytelnik, prosząc o interwencję w tej sprawie.
Do tematu odniósł się dr Paweł Krach, wiceprezes zarządu PCM i dyrektor ds. medycznych:
– Zdajemy sobie sprawę, że ta sytuacja wiąże się z pewnymi utrudnieniami dla części naszych pacjentów. Jednak z pewnych względów – praktycznych, a także ekonomicznych – przeniesienie wszystkich rejestracji do głównego budynku szpitala ma swoje uzasadnienie. Przede wszystkim musimy spełnić pewne wymogi, jeśli chodzi o prowadzenie dokumentacji medycznej, i do 2015 roku wdrożyć informatyczny system obsługi pacjenta. Według planów, rejestracja do wszystkich poradni, jak też pacjentów do szpitala, ma być skupiona w jednym punkcie – będzie stanowiła jeden duży, centralny węzeł. Jego utworzenie ma nie tylko swoje uzasadnienie ekonomiczne, w postaci optymalizacji kosztów, ale też praktyczne – personel będzie miał większe możliwości wykonywania usług, lepiej skupi się na kwestiach medycznych. Jesteśmy także przekonani, że prowadzenie dokumentacji medycznej w jednym punkcie usprawni obsługę pacjentów – stwierdza.
Według dr Pawła Kracha, obecnie chyba żaden szpital nie ma dobrze rozwiązanego problemu systemu rejestracji, natomiast będzie on stopniowo usprawniany, kiedy będą wdrażane nowe formy rejestracji, jak np. elektroniczne karty pacjenta.
– Chciałbym też uspokoić wszystkich zainteresowanych, że sytuacja, kiedy rejestracja i poradnie są w osobnych budynkach, jest przejściowa. Docelowo będziemy chcieli większość poradni funkcjonujących obecnie w małym budynku przy ul. Szpitalnej 14 przenieść do budynku głównego szpitala przy ul. Piastowskiej 64 – dodaje dr Krach.