Prudnik24

Remont mostu w pigułce

Remont mostu w pigułce
28 marca
17:47 2018

Już pod koniec kwietnia zamknięty zostanie – w celu przebudowy – most na ul. Batorego. Z tej okazji przygotowaliśmy dla naszych Czytelników informator dotyczący zmian w komunikacji, a także szereg innych informacji o planowanej inwestycji.

Most na ul. Batorego

Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (pokrywa w całości koszt przebudowy)

Czas zamknięcia mostu: od 23 kwietnia do końca września (w październiku będzie najprawdopodobniej czasowo otwierany dla ruchu. Od listopada już całkowicie przejezdny)

Powód inwestycji – osłabienie konstrukcji obiektu spowodowane wieloletnią eksploatacją (most powstał w XIX wieku)

Przebieg inwestycji – rozebranie istniejącego i postawienie nowego mostu wzorowanego na dawnym obiekcie

Wykonawca inwestycji – firma Himmel i Papesch z Opola

Koszt inwestycji – około 9 mln. zł.

 

Przeprawa tymczasowa

Wykonawca – wojsko (materiały na budowę obiektu pochodzą z Agencji Rezerw Materiałowych)

Lokalizacja – obiekt wybudowany zostanie tuż obok „garbatego” mostku na ul. Kochanowskiego i łączyć się będzie z ulicą Wańkowicza, ruch na moście będzie jednokierunkowy – z ul. Kochanowskiego w kierunku Wańkowicza).

Rozpoczęcie budowy – trwa (ma być wybudowany do 20 kwietnia, gdy most na ul. Batorego będzie już gotowy, przeprawa tymczasowa zostanie rozebrana)

Wartość inwestycji – ponad 488 tys. zł.

Nośność – 3,5 tony

Prędkość na moście – do 30 km/h

Dojazd – z ul. Batorego trzeba będzie skręcić w lewo na ul. Kochanowskiego

 Objazdy na czas remontu mostu na ul. Batorego: samochody ciężarowe do 30 ton będą kierowane na ulicę Nyską. Cięższe – na Głuchołazy.

 

Najważniejsze informacje dla kierowców

Zmiana organizacji ruchu w mieście obejmuje przede wszystkim okolicę tymczasowej przeprawy mostowej i drogi do niej dojazdowej przy ul. Wańkowicza oraz dróg gminnych z rejonu ul. Plac Wolności, gdzie nastąpi radykalna zmiana organizacji ruchu (poniżej prezentujemy grafiki). Jak podkreślają władze gminy Prudnik zmiana, która została opracowana przez GDDKiA ma na celu usprawnienie płynności ruchu i szybkości opuszczania skrzyżowań przez pojazdy.

Plac Wolności. Plan ogólny organizacji ruchu na czas remontu mostu.

Plac Wolności. Widok planowanej zmiany organizacji ruchu – kierunki ruchu.

Plac Wolności. Ulice

Komunikacja miejska

Na czas budowy mostu ruch komunikacji miejskiej będzie odbywał się w oparciu o dwie pętle po dwóch stronach rzeki, dzielące miasto na część zachodnią i wschodnią. Bilety jednorazowe posiadać będą ważność całą dobę na wszystkich trasach. Z powodu remontu mostu utworzone zostaną dodatkowe przystanki – dla pasażerów na placu u zbiegu ulic Morcinka, Wandy i Konopnickiej (plac targowy przy ul. Morcinka – obok dawnego „Mitu” – dojeżdżać tam będzie autobus z ul. Chopina) oraz przy ul. Wiejskiej, nieopodal mostku przy kapliczce (ta pętla obejmie też ul. Skowrońskiego, obwodnicę osiedla i ul. Jesionkową). Co istotne – trwający obecnie remont ulicy Kolejowej (inwestycja powiatu prudnickiego) ma się zakończyć do końca kwietnia.

Opr. Maciej Dobrzański

Gazeta Prudnik24 – numer 291

Reklamy

Reklamy





Facebook