Remont mostu w pigułce

Już pod koniec kwietnia zamknięty zostanie – w celu przebudowy – most na ul. Batorego. Z tej okazji przygotowaliśmy dla naszych Czytelników informator dotyczący zmian w komunikacji, a także szereg innych informacji o planowanej inwestycji.
Most na ul. Batorego
Inwestor: Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (pokrywa w całości koszt przebudowy)
Czas zamknięcia mostu: od 23 kwietnia do końca września (w październiku będzie najprawdopodobniej czasowo otwierany dla ruchu. Od listopada już całkowicie przejezdny)
Powód inwestycji – osłabienie konstrukcji obiektu spowodowane wieloletnią eksploatacją (most powstał w XIX wieku)
Przebieg inwestycji – rozebranie istniejącego i postawienie nowego mostu wzorowanego na dawnym obiekcie
Wykonawca inwestycji – firma Himmel i Papesch z Opola
Koszt inwestycji – około 9 mln. zł.
Przeprawa tymczasowa
Wykonawca – wojsko (materiały na budowę obiektu pochodzą z Agencji Rezerw Materiałowych)
Lokalizacja – obiekt wybudowany zostanie tuż obok „garbatego” mostku na ul. Kochanowskiego i łączyć się będzie z ulicą Wańkowicza, ruch na moście będzie jednokierunkowy – z ul. Kochanowskiego w kierunku Wańkowicza).
Rozpoczęcie budowy – trwa (ma być wybudowany do 20 kwietnia, gdy most na ul. Batorego będzie już gotowy, przeprawa tymczasowa zostanie rozebrana)
Wartość inwestycji – ponad 488 tys. zł.
Nośność – 3,5 tony
Prędkość na moście – do 30 km/h
Dojazd – z ul. Batorego trzeba będzie skręcić w lewo na ul. Kochanowskiego
Objazdy na czas remontu mostu na ul. Batorego: samochody ciężarowe do 30 ton będą kierowane na ulicę Nyską. Cięższe – na Głuchołazy.
Najważniejsze informacje dla kierowców
Zmiana organizacji ruchu w mieście obejmuje przede wszystkim okolicę tymczasowej przeprawy mostowej i drogi do niej dojazdowej przy ul. Wańkowicza oraz dróg gminnych z rejonu ul. Plac Wolności, gdzie nastąpi radykalna zmiana organizacji ruchu (poniżej prezentujemy grafiki). Jak podkreślają władze gminy Prudnik zmiana, która została opracowana przez GDDKiA ma na celu usprawnienie płynności ruchu i szybkości opuszczania skrzyżowań przez pojazdy.
Plac Wolności. Plan ogólny organizacji ruchu na czas remontu mostu.
Plac Wolności. Widok planowanej zmiany organizacji ruchu – kierunki ruchu.
Plac Wolności. Ulice
Komunikacja miejska
Na czas budowy mostu ruch komunikacji miejskiej będzie odbywał się w oparciu o dwie pętle po dwóch stronach rzeki, dzielące miasto na część zachodnią i wschodnią. Bilety jednorazowe posiadać będą ważność całą dobę na wszystkich trasach. Z powodu remontu mostu utworzone zostaną dodatkowe przystanki – dla pasażerów na placu u zbiegu ulic Morcinka, Wandy i Konopnickiej (plac targowy przy ul. Morcinka – obok dawnego „Mitu” – dojeżdżać tam będzie autobus z ul. Chopina) oraz przy ul. Wiejskiej, nieopodal mostku przy kapliczce (ta pętla obejmie też ul. Skowrońskiego, obwodnicę osiedla i ul. Jesionkową). Co istotne – trwający obecnie remont ulicy Kolejowej (inwestycja powiatu prudnickiego) ma się zakończyć do końca kwietnia.
Opr. Maciej Dobrzański