Głubczyce: na dworzec PKP wróci życie

Projekt realizowany przez warszawską spółkę UAVAV
ma na celu uruchomienie kompleksu handlowo – usługowego
STACJA GŁUBCZYCE, dla mieszkańców Głubczyc i regionu
w tym pobliskich (5km) Czech.
Całość inwestycji obejmuje restaurację zabytkowego dworca
PKP w Głubczycach oraz wybudowanie nowoczesnego, korespondującego
z nim architektonicznie i funkcjonalnie budynku
biurowo-usługowego na tej samej działce, znajdującej się w odległości
jednego kilometra od centrum miasta.
Inwestycja wspierana jest faktem uruchamiania w tym miejscu
przez władze miasta i powiatu CENTRUM PRZESIADKOWEGO.
Dworzec PKP, na który po latach wracają pociągi, przebudowywany
i rozbudowywany przez władze samorządowe Dworzec
Autobusowy, oraz stworzenie w sąsiedztwie infrastruktury parkingowej
PARK & RIDE zbiegnie się z generalnym remontem
i przebudową budynku byłego dworca PKP Głubczyce oraz budowie
nowego, trzykondygnacyjnego budynku od strony zachodniej
dawnego dworca, stanowiącego projekt centrum handlowo-biurowo-użytkowego
STACJA GŁUBCZYCE.
Oba budynki zostaną wyposażone w ruchome schody oraz windy, a ich
wnętrza zaaranżowane tak, by najlepiej służyć swojemu handlowo
– usługowemu przeznaczeniu.
Na parterze dawnego dworca po latach pojawi się
znów m.in. kasa biletowa PKP, a część nowego budynku
będzie wynajęta przez władze powiatu głubczyckiego
na biura. Zamiar uruchomienia kompleksu
handlowo – usługowego jest efektem przekonania inwestora
o łączeniu przez klientów zakupów z rozrywką,
a w tym miejscu dodatkowo z podróżami.
W świetle nowych przepisów o ograniczeniu i wreszcie
zakazie handlu w niedzielę, koncept STACJA
GŁUBCZYCE kierowany jest do mieszkańców okolic,
w tym Czech oraz podróżnych korzystających
z Centrum Przesiadkowego. Realizowany
przez Powiat Głubczycki projekt uwzględnia budowę
w bezpośrednim sąsiedztwie dworca PKP dużego
parkingu, mającego pomóc zrealizować zasadę
„Park & Ride”, wywodzącą się z idei przekierowywania
transportu samochodowego podróżnych pracujących
w większych miastach do środków komunikacji
publicznej. Na istniejące na dworcu tory, powracają
pociągi, a Dworzec Autobusowy tętni życiem
niezmiennie od lat. Wszystko to sprawi, że kompleks stanie się kluczowym
elementem węzła komunikacyjnym regionu. Prace budowlane mają kosztować ponad 5 mln. zł.
Na podst. konceptu opr. Jan Wac