Prudnik24

Szóstka odpowiada Fejdychowi

Szóstka odpowiada Fejdychowi
29 stycznia
12:30 2019

W poprzednim wydaniu publikowaliśmy list Krzysztofa Fejdycha, w którym wyjaśniał on powody zawiadomienia, jakie złożył do wojewody w sprawie zatrudnienia Jarosława Szóstki na stanowisku wiceburmistrza Prudnika. Przypomnijmy, że wojewoda orzekł ostatecznie, iż zatrudnienie Szóstki odbyło się zgodnie z prawem. Dziś odpowiedź wiceburmistrza na pismo Krzysztofa Fejdycha.

Szanowny Panie Krzysztofie Fejdych,

mam nadzieję, że Wojewoda Opolski rozwiał pańskie obawy, co do legalności powołania mnie na stanowisko zastępcy burmistrza. § 4. Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 1 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych mówi jasno: „pracownikowi samorządowemu może być skrócony, w uzasadnionych przypadkach, staż pracy wymagany na danym stanowisku …”. Dziwi się Pan, że Wojewoda nie dopatrzył się złamania prawa – mnie to nie dziwi – bo wszystko odbyło się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

Analizę tego zagadnienia na Pana wniosek przeprowadziły służby nadzorcze Wojewody, który w trybie nadzoru nie znalazł podstaw do zakwestionowania Zarządzenia Burmistrza Prudnika w sprawie powołania mnie na stanowisko zastępcy Burmistrza. Zdaję sobie sprawę z ogromnej odpowiedzialności, jaka wiąże się ze sprawowanym przeze mnie stanowiskiem, dlatego dołożę wszelkich starań, by nie zawieść zaufania społecznego oraz zaufania, jakim obdarzył mnie Pan Burmistrz Zawiślak, a swoje obowiązki będę wykonywał odpowiedzialnie, sumiennie i z należytą starannością.

O ile temat powołania uważam za zamknięty, to jednak nie mogę nie skomentować pozostałych poruszanych przez Pana tematów. W kwestii strefy płatnego parkowania trzeba zauważyć, że po tylu latach jej funkcjonowania, po zmianie władzy, wprowadzone zostaną pozytywne zmiany w postaci 7 darmowych minut oraz nowoczesnych metod płatności (kartą oraz aplikacją telefoniczną). Liczba darmowych minut została ustalona po analizach i jest to połowa czasu, który obowiązuje w Opolu, jak wiadomo o wiele większym od Prudnika. 7 minut w przypadku naszego miasta będzie wystarczające na załatwienie tzw. „małych spraw” typu wybranie pieniędzy z bankomatu. Największe koszty związane z SPP poniesione zostaną w pierwszym roku jej przeniesienia pod zarząd Zakładu Usług Komunalnych, właśnie ze względu na zakup parkometrów. W kolejnych latach planujemy wzrost przychodów, a nie, jak Pan twierdzi, zwiększenie kosztów.

Ma Pan to szczęście, że w najbliższej rodzinie znajduje się osoba, która zarządzała gminą przez ostatnich 12 lat. Proszę ją zapytać odnośnie podwyżki opłat za śmieci i z czego ona wynika. Gdyby Pański ojciec wygrał wybory, również musiałby podwyższyć opłatę. Taki krok jest nieunikniony i niezależny od gminy Prudnik, choć oczywiście robimy wszystko, by podwyżka była jak najniższa. Proszę także spojrzeć na sąsiednie gminy (chociażby gmina Nysa, gdzie podwyżka sięgnęła 90%).

Nie wiem na jakiej podstawie wywnioskował Pan, że Burmistrz Grzegorz Zawiślak jest przeciwko rozpoczęciu kanalizowania prudnickich sołectw? Budowa kanalizacji Szybowic, pierwszego etapu tej inwestycji, uwzględniona jest w wieloletnim planie ZWiK-u i na pewno zostanie przeprowadzona. Ankieta ws. kanalizacji została przeprowadzona przez Zakład Wodociągów i Kanalizacji i pokazała, że społeczeństwo potrzebuje informacji w tym temacie.

Kolejna podnoszona przez Pana sprawa dotyczy zmiany decyzji poprzedniego Burmistrza w zakresie budowy parkingu przy ulicy Ogrodowej, której zamiar nie rozwiązywał problemu bezpieczeństwa w tym miejscu. Planowany parking miał służyć rodzicom dowożącym dzieci do żłobka i przedszkola nr 7, z tym że nie zauważono, że zaplanowano go po niewłaściwej stronie ulicy, czyli w dalszym ciągu dzieci i ich rodzice musieliby przechodzić przez jezdnię. Musimy ten problem rozwiązać w sposób kompleksowy uwzględniając bezpieczeństwo dzieci uczęszczających do tej placówki.

W temacie audytu ciężko nie odnieść wrażenia, że nagina Pan rzeczywistość. Audyt nie będzie prowadzony, by poznać jak funkcjonuje urząd, ale po to, by zbadać zgodność działań ze standardami i przepisami prawa. Pan jako osoba aspirująca do pełnienia funkcji kierowniczych, powinien akurat rozumieć konieczność przeprowadzenia audytu, szczególnie w sytuacji, gdy poprzednik zarządzał gminą przez ostatnie 12 lat. Pomysł audytu popiera wielu mieszkańców gminy oraz radni. Aby takie badanie było rzetelne musi zostać przeprowadzone przez zewnętrzną firmę.

Mam nadzieję, że rozwiałem wszystkie nurtujące Pana wątpliwości. Życzę powodzenia.

Jarosław Szóstka

Zastępca Burmistrza Prudnika

Gazeta Prudnik24 – numer 314

Reklamy

Prudnik24 TV

Reklamy

















Facebook