Prudnik24

Wentylacja w aucie, czyli do czego służy filtr kabinowy?

Wentylacja w aucie, czyli do czego służy filtr kabinowy?
28 lutego
11:32 2020

Zaparowane szyby? Nieprzyjemny zapach w aucie? Sprawdź, jak szybko i tanio poprawić wentylację w samochodzie.

Zadaniem filtra kabinowego (zwanego również filtrem przeciwpyłkowym) jest oczyszczanie powietrza, które wlatuje z zewnątrz do środka samochodu. Czysty filtr nie tylko pozwala chronić nasze zdrowie i podwyższa komfort podróżowania, ale również zapobiega przegrzaniu silnika dmuchawy (jej ewentualna naprawa, to koszt kilku- lub nawet kilkunastokrotnie wyższy niż wymiana filtra).

Jak często go wymieniać?

Filtr kabinowy jest częścią eksploatacyjną, która wymaga regularnej wymiany. Wielu kierowców zapomina o tym elemencie lub wcale nie zdaje sobie sprawy z jego obecności w użytkowanym pojeździe. Zaleca się wymianę filtra co 15tys. km lub (jeśli robimy mniejsze roczne przebiegi) raz do roku. Dobrą okazją do wymiany może być np. przeprowadzana w punkcie serwisowym dezynfekcja klimatyzacji. Połączenie obu usług pozwoli naprawdę odetchnąć pełną piersią…

Jak wymienić filtr?

Wymiana jest zwykle prosta, a dostęp do filtra nie wiąże się z koniecznością użycia specjalistycznych narzędzi. W zależności od marki i modelu samochodu – filtr znaleźć można w podszybiu (dojście od strony komory silnika) lub w schowku (po stronie pasażera).

Rodzaje filtrów

Filtr (w tym przypadku opisujemy oryginalny filtr do samochodów grupy Volkswagen) składa się z kilku warstw o odmiennej strukturze. Każda z nich zatrzymuje innego typu zanieczyszczenia: przez pyłki roślin, sadzę, czy kurz, aż po szkodliwe spaliny wydobywające się z rur wydechowych jadących przed nami pojazdów i drobnoustroje chorobotwórcze.

Warstwa węglowa w filtrze kabinowym pozwala zatrzymać zanieczyszczenia PM 10 i PM 2,5, na które jesteśmy narażeni szczególnie w miastach.

Objawy zapchania

Niesprawnie działający filtr łatwo zdiagnozować np. po zaparowaniu szyb na skutek uruchomienia wentylatora. Kumulacja wilgoci, kurzu i innych drobnych zanieczyszczeń skutecznie uniemożliwia wlot czystego powietrza do wnętrza kabiny. Co więcej, gnijące resztki organiczne, które osadzają się na filtrze powodują nieprzyjemny zapach wydobywający się z kratek wentylacyjnych.
Zapchany filtr łatwo rozpoznać po obniżonej wydajności nawiewu – długo niewymieniany, przepuszcza nawet 4 razy mniej powietrza od nowego.

Gdzie wymienić filtr?

Po zakupie filtra, w oparciu o instrukcję producenta możesz samodzielnie wymienić filtr kabinowy. Jeśli obawiasz się, że coś podczas wymiany uszkodzisz – zdecyduj się na skorzystanie z usługi mechanika – nie zapłacisz wiele. Usługa jest nieskomplikowana i trwa krótko. Warto ją wykonać przy okazji planowanej wizyty w serwisie!

UWAGA! Od 26 lutego do końca marca 2020r możesz skorzystać z atrakcyjnej promocji na zakup i wymianę filtra kabinowego w serwisie Skody i Volkswagena LELLEK KOŹLE, ul. Chrobrego 25, Kędzierzyn-Koźle. Oprócz 15% rabatu na zakup tego elementu, otrzymasz szansę na zwycięstwo w konkursie. Nagroda? Samochód marki SKODA z pełnym bakiem na majówkę!

Zadzwoń i umów się na wizytę: 77 540 11 10. Regulamin akcji znajdziesz na www.lellek.com.pl.

Główną przyczyną parowania szyb wewnątrz samochodu jest zapchany filtr przeciwpyłkowy

Gazeta Prudnik24 – numer 288

Reklamy

Reklamy





Facebook