Prudnik24

Z Prudnika do Warszawy i Krakowa. Pociągiem

Z Prudnika do Warszawy i Krakowa. Pociągiem
02 sierpnia
10:51 2020

Choć spoglądając na wygląd prudnickiej stacji kolejowej, można by uznać tą informację za dowcip, to wiele wskazuje na to, że już niedługo z Prudnika będzie można dojechać bezpośrednio do Warszawy. Dalekobieżny pociąg do stolicy obsługujący stacje w Nysie i Prudniku będzie ruszał z Polanicy Zdroju, a nie jak wcześniej zakładano – z Jeleniej Góry.

Pierwotnie plany Ministerstwa Infrastruktury zakładały uruchomienie dwóch dalekobieżnych pociągów zatrzymujących się w naszym regionie z ziemią prudnicką łącznie. To TLK Sudety jadący z Jeleniej Góry do Krakowa, między innymi przez Świdnicę, Nysę, Prudnik czy Katowice, a także TLK Szczeliniec, który miał kursować w relacji Jelenia Góra – Warszawa przez Częstochowę, Opole, czy Nysę. W przypadku pierwszego z wymienionych plany Ministerstwa są jak najbardziej aktualne, natomiast w drugim przypadku zamiast Szczelińca, na tory ma wyjechać skład wyższej kategorii, IC Kormoran. Taką informację podał Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych, powołując się na wiadomości z resortu. Powodem mają być kwestie techniczne – niewystarcząca przepustowość na torach na linii Opole – Lubliniec oraz problemy z wykonywaniem niektórych manewrów na stacji Opole Główne.

Tak czy tak, prudniczanie będą mogli dojechać do Warszawy, zyskując przy okazji bezpośrednie połączenie z Olsztynem. Innymi stacjami, doktórych można będzie dojechać to Kłodzko, Katowice i Częstochowa.

Połączenia miałyby kursować codziennie. Ich start ma się zbiec z grudniową zmianą rozkładu jazdy na kolei. Do tematu powrócimy.

Maciej Dobrzański

Czy w związku z pojawieniem się pociągu dalekobieżnego na prudnicką stację powróci życie?

Brak komentarzy

Rozpocznij dyskusję!

Bądź pierwszy, napisz swój komentarz!

Napisz komentarz

Napisz komentarz

Gazeta Prudnik24 – numer 194

Reklama

Reklamy

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Facebook