Na powierzchni drogi
Dobiega końca naprawa nawierzchni obwodnicy Białej. Koszt modernizacji to 900 tys. zł. Obwodnica Białej to część drogi wojewódzkiej 414.
Remont drogi wykonywany jest mało jak dotąd rozpowszechnioną w naszym kraju technologią.
„Slurry seal – inaczej cienkie warstwy bitumiczne na zimno – to technologia polegająca na wypełnianiu nierówności, kolein oraz wykonaniu cienkiej nakładki (do około 2 cm.) na powierzchni remontowanej drogi przy pomocy półpłynnej mieszanki mineralno- emulsyjnej wytworzonej w specjalistycznym kombajnie” – czytamy na stronie Emulex.pl.
Jest to metoda tańsza o jedną trzecią od tradycyjnej, poza tym wygodna w użyciu – remont drogi odbywa się szybko i nie wymaga długich przestojów w ruchu drogowym. W ostatnich tygodniach, gdy remont był robiony, ruch wahadłowy obowiązywał tylko okazjonalnie..
Jak podaje Radio Opole: „Metoda ta nie była wykorzystywana na drogach wojewódzkich w regionie od kilkunastu lat, gdyż w tym czasie część dróg nie nadawała się do jej zastosowania, a pozostałe jeszcze tego nie wymagały.”
„Półkilometrowy odcinek [maszyna] jest w stanie położyć w 20 minut. Po 30 minutach można już puszczać po niej ruch. Jeśli chodzi o wałowanie, zostawiamy to zagęszczenie samochodom, które po tym przejadą. Gdzieś za 2 tygodnie ta nowa warstwa będzie wyglądała równoznacznie jak pozostała masa asfaltowa” – zauważa materiale radiowym Artur Rosół, kierownik robót. Fot. ZDW
Bartosz Sadliński