Komitet alarmuje: chcą zlikwidować połączenia
– Z nieoficjalnych informacji, które otrzymują członkowie Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych wynika, że połączenie z Warszawą ma zostać zlikwidowane od grudnia 2022! – informuje nas prezes Komitetu Grzegorz Oleś. Chodzi o przejeżdżający również przez Prudnik pociąg TLK KORMORAN z Polanicy-Zdrój do Olsztyna przez Katowice i Warszawę. Poniżej pełna treść informacji, jaką otrzymaliśmy.
Od stycznia 2021 miasta takie jak Otmuchów, Paczków, Nysa czy Prudnik po wielu latach przerwy odzyskały bezpośrednie połączenia kolejowe z Krakowem i Warszawą oraz z Karkonoszami i Ziemią Kłodzką. Wszystko za sprawą wprowadzenia do rozkładu jazdy dwóch pociągów uruchamianych przez PKP INTERCITY TLK SUDETY z Jeleniej Góry do Krakowa i TLK KORMORAN z Polanicy- Zdrój do Olsztyna p. Katowice, Warszawę. Oba połączenia cieszą się sporym zainteresowaniem wśrod mieszkańców miast położonych na Magistrali Podsudeckiej. O połączenia te starał się przez wiele lat Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych.
Niestety z nieoficjalnych informacji, które otrzymują członkowie KODLK wynika, że połączenie z Warszawą ma zostać zlikwidowane od grudnia 2022! Dla mieszkańców takich miast jak Paczków, Otmuchów, Nysa czy Prudnik oznacza to ponowne przesiadki i komplikacje w dotarciu do stolicy! To skandal, zwłaszcza że pociąg charakteryzuje się dobrą frekwencją i jeździ dopiero od stycznia 2021. Dodatkowo został uruchomiony w czasach Pandemii COVID-19 która dla transportu zbiorowego okazała się dość bolesna i odbiła się w znacznym stopniu na podróżowaniu.
Połączenie jest o tyle ważne, że uzupełnia i tak słabą ofertę pociągów regionalnych na linii 137. Z tego połączenia korzystają również uczniowie wracający ze szkół w Kędzierzynie- Koźlu do Prudnika i Nysy. Co prawda Ministerstwo Infrastruktury planuje uruchomienie dwóch par połączeń relacji Jelenia Góra- Warszawa przez Kłodzko, Paczków, Otmuchów, Nysę ale to dopiero od rozkładu jazdy 2024/25. Do tej pory pociąg TLK KORMORAN mógłby nadal kursować, jak obecnie. Zabieranie tego połączenia spowoduje po raz kolejny odpływ pasażerów na Magistrali Podsudeckiej!
Likwidacja połączenia jest tym bardziej niezrozumiała w sytuacji, kiedy Ministerstwo Infrastruktury ma ten pociąg w planach na rozkład jazdy 2022/23- natomiast PKP INTERCITY planuje jego likwidację na odcinku Polanica Zdrój- Katowice. Jeżeli kwestia uruchamiania tego połączenia jest według PKP INTERCITY w jakiś stopniu problemem, to można uruchomić pociąg Jelenia Góra- Warszawa p. Kłodzko, Nysę już od rozkładu jazdy 2022/23, aby utrzymać ciągłość uruchamiania bezpośredniego połączenia kolejowego Ziemi Kłodzkiej i Magistrali Podsudeckiej z Warszawą. Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych zamierza o sprawie poinformować wszystkie opolskie media, jak również zaangażować w sprawę samorządy i władze województwa opolskiego. Jedno jest pewne- pociąg do Warszawy na Magistrali Podsudeckiej musi pozostać! Fot. ilustracyjne
Z poważaniem
Prezes Komitetu Obrony
Dolnośląskich Linii Kolejowych
Grzegorz Oleś