Współpraca w edukacji, szansa na nowe projekty
Sieciowanie współpracy, czyli budowanie możliwie szerokich partnerstw, to najlepszy sposób na pozyskiwanie unijnych pieniędzy, na rozmaite, ważne dla społeczności lokalnych przedsięwzięcia.
Właśnie temu celowi służyło kolejne spotkanie w Bruntalu (01.02.br), w którym uczestniczyli przedstawiciele Powiatu Prudnickiego: starosta Radosław Roszkowski, sekretarz Agnieszka Zagórska, koordynator Ewelina Wojciechowaka, dyrektorzy Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego: Wiesław Kopterski i Wojciech Ziarko, manager projektów Głównego Instytutu Górnictwa z Katowic oraz dyrektorzy czeskich średnich szkół przemysłowych z Bruntala i Jesenika.
– Ważne jest żeby sieciować współpracę, mieć liczne grono partnerów, bo możliwości wsparcia unijnego różnych przedsięwzięć, budujących siłę naszej powiatowej edukacji są naprawdę ogromne, a partnerów mamy znakomitych. Jeden z nowych projektów pn. „Rozwój kształcenia technicznego-współpraca instytucji” już został pozytywnie zaopiniowany i otrzymał dofinansowanie, natomiast w tej chwili pracujemy nad kolejnym wnioskiem, który mamy nadzieję, również zakwalifikuje się do wsparcia – podsumowuje spotkanie Radosław Roszkowski.
– Zrealizowane wspólnie z CKZiU w Prudniku projekty: „Przemysł 4.0” oraz „Szkolne Inkubatory Przedsiębiorczości” bardzo zbliżyły nasze szkoły. Śmiało możemy mówić o przyjaźni, nasi uczniowie razem podróżowali po Europie, a do obu placówkach zakupiony został nowoczesny, bardzo kosztowny sprzęt. Dlatego, kiedy istnieje możliwość sięgania po kolejne środki unijne, chcemy być tego partnerem – dodał dyrektor Średnej Szkoły Przemysłowej z Brnutala.
– „Synergia na granicy” to nazwa kolejnego projektu który chcemy realizować. Ma on skupiać wokół siebie różne jednostki, które razem stanowiłyby o wspólnym kierunku rozwoju edukacji dla przemysłu. Tak, aby absolwenci naszych szkół byli blisko potrzeb potencjalnych pracodawców oraz byli gotowi do pracy – kończy dr.Wiesław Kopterski, dyrektor CKZiU w Prudniku.
Źródło: powiat prudnicki