Rewolucja w komunikacji miejskiej
Gmina Prudnik planuje spore udogodnienia dla mieszkańców korzystających z przejazdów komunikacji miejskiej. Planowane jest m.in. wprowadzenie regularnych kursów na terenie Prudnika w godzinach szczytu z przejazdami co 30 minut.
Jak informowaliśmy w poprzednim wydaniu, do tego celu użyte zostaną dwa autobusy. Linie podmiejskie (w ilości trzech) obsłużą dodatkowe pojazdy. To oczywiście koncepcja, z którą podczas majowej sesji Rady Miejskiej zostali zapoznani radni i to oni ostatecznie zagłosują w tej sprawie.
Co w mieście?
Pierwsza zmiana dotyczy początku linii miejskiej, oznaczonej na rozkładzie jazdy numerem 1, która zaczynać się będzie na dworcu kolejowym (wcześniej na Jasionowym Wzgórzu). Następnie kierunek jazdy obejmie ulice: Prężyńską, Wiejską, Jesionkową, Skowrońskiego, Batorego, Plac Szarych Szeregów, Kościuszki, Grunwaldzką, Strzelecką, Aleję Lipową aż do ulicy Staszica. W powrotną drogę autobus skieruje się na ulice: Staszica i Dąbrowskiego. Warto odnotować, że w tej koncepcji pozbawiona komunikacji zostanie ulica Nyska. Magistrat wyjaśnia, że ma to zaowocować bardziej intensywną obsługą komunikacyjną budynków mieszkalnych w pobliżu ulic Kolejowej i Grottgera, które – jak czytamy w gminnym opracowaniu przedłożonym rajcom – obecnie obsługiwane są marginalnie, co objawia się niskim zainteresowaniem przejazdami komunikacją w tej części Prudnika. Rzecz jasna, przez Nyską będzie można przejechać, korzystając choćby z kursów pozamiejskich.
Pamiętano również o pracownikach dużych zakładów. M.in. wydłużone mają zostać kursy do ulicy Meblarskiej, gdzie funkcjonuje fabryka mebli (godz. 6, 14 i 22), a także – w czasie wakacji – do ulicy Zwycięstwa dla osób korzystających z basenu.
Magistrat ocenia, że powyższe zmiany pozwolą dostosować komunikację do rzeczywistych potoków pasażerskich, co zapewni jej regularność. Częstotliwość działania linii w wariancie minimalnym ma wynieść 60 minut, a w szczycie 30 minut, dlatego do obsługi skierowane zostaną dwa pojazdy.
Linie podmiejskie
Linia nr 2 będzie służyła mieszkańcom Łąki Prudnickiej i Moszczanki, a niektóre z kursów dotrą nawet do Chocimia, Dębowca i Wieszczyny, co jest nowością. Odnotujmy, że według tych założeń, linia ta w dni robocze po godz. 19 i w soboty poruszałaby się tropem linii miejskiej. Z kolei linia nr 3 prowadzić będzie trasą na Łąkę Prudnicką, by potem kierować się na Wierzbiec, Szybowice, Niemysłowice i Czyżowice. Trasa na linii nr 4 będzie z kolei startować z Prudnika kolejno do Niemysłowic, Szybowic, Mieszkowic, Rudziczki, Piorunkowiec, ponownie Rudziczki i Niemysłowic aż do Prudnika.
O tym, czy radni przyjmą powyższe założenia zadecyduje głosowanie podczas czerwcowej sesji Rady Miejskiej. Poniżej prezentujemy materiały UM Prudnik.
(m)